دلت پاک باشه؟!!!
امام علی «علیه السلام» در خطبه 154 نهج البلاغه می فرمایند:
بدان که هر ظاهری باطنی متناسب با ظاهر خود دارد.آنچه ظاهرش، پاکیزه است، باطن آن نیز پاک و پاکیزه است، و آنچه ظاهرش پلید است باطنش نیز پلید است.
دیگه جوابی محکم تر و متقن تر از این داریم …
حالا هی بگو دلت پاک باشه؟؟!!!
عصر حجر
?برگشت گفت : آخه اين چيه سرت كردي مثل اُمّل ها !! مثل اين كه باورت نشده قرن 21 هست و مثل مردم عصر حجر مي گردي⁉️
?گفتم: واقعا؟! عصر حجر يعني كِي؟
?گفت:چه مي دونم 14 قرن پيش. ❗️
?گفتم:چه جالب 14 بيشتره يا16؟
?گفت : چه سوالايي ميكني معلومه 16❗️
?گفتم: پس 16 قرن پيش عصر حجر تره تا 14 قرن پيش ❗️
?گفت:معلومه
✅گفتم: پس شما با اين حساب بايد دِمُده تر باشيد كه مثل مردم 16 قرن پيش مي گرديد اونم چه زماني موقعي كه بهش مي گفتن عصر جاهليت ديگه از اسمش هم پيداست كه خيلي دمده است…
?ديگه پي اش رو نگرفت گذاشت رفت…
?یاد این دو آیه قرآن افتادم:
1⃣أفَحُكم الجاهِلِيَّة يَبغُون ومَن أحسنُ مِن الله حُكماً لِقومٍ يُوقنُونَ مائده 50
آيا حكم جاهليت را مي جويند و چه حكمي براي يقين آورندگان از حكم خدا بهتر است ؟
2⃣و لا تَبّرجنَ تَبَرُّجَ الجَاهِلِيّة احزاب 33
[ای پیامبر]و به همسرانت بگو خود را چنان زنان جاهل نيارايند[و زینت نکنند]
به کجا چنین شتابان...
نمی دونم چرا واقعا باید جامعه ما به سمتی بره که خیلی چیزهای الکی، مهم بشه… و مهم ها، الکی شوند.
چرا باید هرکه آرایش داشته باشه برای اینکه پا تو خونه اش میزاره بیرون ولو اینکه تا سرکوچه میره… اگه آرایش نداشته باشه یا مثلا رژ نزنه چی میشه مگه؟؟!! کجاش زشته…چرا ملاک های زشت و زیبایی عوض شده… آیا زشت اینه که رژ نزده بری بیرون یا زشت اینه که دل امام زمان علیه السلام رو برنجونی!!!… زشت اینه که بدون جوراب از خونه بیای بیرون یا زشت اینه که معصیت بکنی و فعل حرام انجام بدی… چرا هرکه کمی موهاشو بیرون بزاره و آرایش بکنه شخص مهمی هست و هرکه حجاب داشته باشه و با طمأنینه و وقار از خونه بیاد بیرون شخص اُملّی هست«به اصطلاح بعضی ها»…
میدونین چیه…
یادمون رفته، یادمون رفته که اینجا منزل نهایی نیست، و منزل نهایی آخرت است و اینجا اومدیم برای تجارت… دوست داریم برشکسته وارد منزل آخر شویم!!!؟؟؟ به کجا می خواهیم برویم؟!! شاید چند دقیقه تأمل بد نباشد…
عمر، فرصتی محدود است که خدا در اختیار انسان قرار داده، تا وی بتواند با بهرهگیری از این فرصت، حد اکثر سود و بهره را در این دنیا برده و با دستی پُر در سرای باقی حاضر شود.
خداوند در قرآن کریم سوره صف آیه 10 می فرماید:«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا هَلْ اَدُلُّکُمْ عَلی تِجارَةٍ تُنْجیکُمْ مِنْ عَذابٍ اَلیم»: ای کسانی که ایمان آورده اید! آیا شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذاب دردناک رهایی می بخشد؟!
آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر این آیه می نویسد: خداوند متعال در این آیه با مثال لطیفی انگيزه حركت الهى را در جان انسان به وجود مى آورد، انگيزه اى كه شرط پيروزى اسلام بر تمام اديان است. در اينجا خداوند نه به صورت امر، بلكه به صورت پيشنهاد تجارت، مطرح مى كند، آن هم آميخته با تعبيراتى كه از لطف بى پايان خدا حكايت دارد.
بدون شك” نجات از عذاب اليم“، از مهمترين خواسته هاى هر انسانى است، و لذا اين سؤال كه آيا مى خواهيد شما را به تجارتى رهنمون شوم كه شما را از عذاب اليم رهايى مى بخشد؟ براى همه، جالب توجه است.
هنگامى كه با اين سؤال دلها را به سوى خود جذب كرد، بى آنكه منتظر پاسخ آنها باشد، به شرح آن تجارت پرسود می پردازد…« ن ک : تفسیرنمونه، آیت الله مکارم شیرازی، ج24، تهران، انتشارات دارالاسلامیه، 1374، ص 87. »
دقت کینم تو این دنیا که محل تجارت است و می توانیم با دست پرُ در سرای آخرت حاضر شویم نکند که علاوه بر اینکه دستمان خالی است متحمل ضرر هنگفتی هم شویم و دنیا خوش خط و خال ما را به سر منزل اشتباه ببرد…
حواسمان باشد…